معرفی چند نوع طراحی گرافیکی

معرفی چند نوع طراحی گرافیکی

  1. طراحی گرافیکیِ هویتِ بصری: یک برند، رابطه ای بین یک کسب و کار یا سازمان با مخاطبان آن است. هویتِ یک برند، نحوه ی ارتباط برقرار کردن یک سازمان با شخصیت، لحن و ذات، همچنین خاطرات، احساسات و تجربه هایش است. طراحی گرافیکی هویت بصری، دقیقاً به این شکل است: عناصر بصری هویت برند که به عنوان وجه ی یک برند در برقراری ارتباط با خصوصیاتی نامشهود از طریق تصاویر، اشکال و رنگ ها، عمل می کند. طراحی گرافیک هویت بصری به منظور ایجاد عناصر طراحی که مناسب تمامی رسانه های بصری هستند، باید دارای دانشی کلی درباره ی انواع طراحی گرافیکی باشند. همچنین به ارتباطاتی عالی، مهارتهای مفهومی و خلاقانه، و اشتیاقی برای تحقیق در مورد صنایع، سازمان ها، روندها و رقبا نیز نیاز دارند.
  2. طراحی گرافیکی بازاریابی و تبلیغات: اکثر افراد، هنگامی که به طراحی گرافیکی می اندیشند ، به طرح های ایجاد شده برای بازاریابی و تبلیغات فکر می کنند.برای بهره مندی از فرآیند تصمیم گیری مخاطبان هدفِ خود، شرکت ها به تلاش های بازاریابی موفق بستگی دارند. بازاریابی عالی، افراد را بر اساس تمایلات، نیازها، آگاهی و رضایتی که از یک محصول، خدمت یا برند دارند، آنها را متعهد می کنند. از آنجایی که افراد همیشه محتوای بصری را جالب تر می دانند، طراحی گرافیکی در تبلیغ و ارتباطی مؤثرتر به سازمان ها کمک می کند.به منظور ایجاد ارزش در استراتژی های بازاریابی، طراحان بازاریابی با مالکین شرکت، رؤسا، مدیران یا متخصصان بازاریابی همکاری می کنند. آنها ممکن است به تنهایی یا بخشی از یک تیم داخلی یا خلاق کار کنند. طراحان می توانند در نوعی خاص از رسانه تخصص داشته باشند .
  3. طراحی گرافیکی رابط کاربری: یک رابط کاربری (UI)، نحوه ی تعامل یک کاربر با یک دستگاه یا برنامه است. طراحی UI، فرآیند طراحی رابط ها به منظور تسهیل در استفاده ی آنان و فراهم آوردن تجربه ای کاربرپسند است.یک UI شامل تمامی مواردی است که یک کاربر با آنان در تعامل است –صفحه ی نمایش، صفحه کلید و موس- اما در زمینه ی طراحی گرافیک ، طراحی UI به روی تجربه ی بصری کاربر و طراحی عناصر گرافیکی نمایشی مانند دگمه ها، منوها، ریزتعاملات و مواردی دیگر تمرکز دارد.طراحان UI در برنامه های کاربردی دِسک تاپ، برنامه های کاربردی تلفن همراه، برنامه های کاربردی وِب و بازی ها تخصص دارند. آنها با طراحانِ (کسانی که نحوه ی کارکردن برنامه را تعیین می کنند) UX (تجربه ی کاربر) و توسعه دهندگان UI (کسانی که برای کار کردن این برنامه کدنویسی می کنند) همکاریِ نزدیکی دارند.
  4. طراحی گرافیکی نشریه: نشریات، نمونه هایی تفصیلی هستند که با یک مخاطب از طریق توزیع عمومی ارتباط برقرار می کنند. آنها به صورت سنتی یک رسانه ی چاپی بوده اند. به کتابها، روزنامه ها، مجلات و کاتالوگ ها بیندیشید. با این حال، اخیراً افزایش چشمگیری در نشریات دیجیتالی وجود داشته است. طراحان گرافیکی که در نشریات تخصص دارند، با ویراستارها و ناشران به منظور ایجاد طرح هایی که از لحاظ فن چاپی به دقت انتخاب شده و شامل آثاری هنریِ متشکل از عکاسی، گرافیک و تصویرسازی باشند، با ویراستارها و ناشران همکاری می کنند. طراحان نشریه ممکن است به عنوان طراحانی آزاد ، اعضای آژانس هایی مبتکر یا به عنوان بخشی از یک شرکت نشر داخلی به فعالیت بپردازند.
  5. طراحی گرافیکی بسته بندی: اکثر محصولات به منظور محافظت و آماده سازی شان برای ذخیره سازی، توزیع و فروش، نیاز به شکلی از بسته بندی نیاز دارند. اما طراحی بسته بندی نیز می تواند مستقیماً با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کند که این مسئله، طراحی بسته بندی را به ابزاری بسیار ارزشمند در بازاریابی تبدیل می کند. هر جعبه، بطریِ شیشه ای و کیف، هر قوطی، ظرف، یا قوطیِ دردار، فرصتی برای بیان ماجرای یک برند است.طراحان بسته بندی مفاهیمی را ایجاد می کنند، مدل هایی را توسعه داده و فایل های آماده به چاپی را برای یک محصول می سازند. این کار به دانشی تخصصی در زمینه ی فرآیندهای چاپ و درکی قوی از طراحی و تولید صنعتی نیاز دارد. به این دلیل که طراحی بسته بندی با رشته ها و اصول بسیار زیادی سروکار دارد، این که طراحان حال ارزش های دیگری از جمله عکاسی، تصویرسازی و هویت بصری را برای محصول ایجاد کنند، امری غیر معمول نیست.
  6. هنر و تصویرسازی برای طراحی گرافیکی: اگر چه هنر و تصویرسازی گرافیکی با طراحی گرافیک تفاوت بسیاری دارند، غالباً مانند هم به نظر می رسند. طراحان به منظور برقراری ارتباط و حل مشکلات، قطعاتی هنری را می سازند، هنرمندان و تصویرسازان گرافیکی کارهای هنریِ اصلی را خلق می کنند. هنر آنان شامل اشکال مختلفی؛ از هنرهای زیبا گرفته تا دکوراسیون و تصویرسازی های داستانی می باشد.اگرچه از لحاظ فنی، هنر و تصویرسازی گرافیکی نوعی از طراحی گرافیکی نیستند، به این دلیل که برای استفاده های تجاری در زمینه ی طراحی گرافیکی، بسیاری از موارد مشابه آن ایجاد شده اند، که شما نمی توانید بدون صحبت درباره سایر موارد، از یک مورد آن صحبت کنید.
  7. طراحی گرافیکی زیست محیطی: طراحی گرافیک زیست محیطی، به منظور بهبود تجارب کلی افراد با استفاده از ایجاد فضاهایی به یادماندنی، جالب تر، آموزنده تر یا آسان تر برای حرکت، به صورت بصری آنها را به مکان هایی معین متصل می کنند.طراحی گرافیکی زیست محیطی، عملی چندزمینه ای است گه طراحی گرافیکی، معماری، فضای داخلی، چشم انداز و صنعتی را با هم ادغام می کند. طراحان در هر تعداد از این زمینه ها و برای برنامه ریزی و اجرای طرح های خود با افراد همکاری می کنند. به این دلیل، عموماً طراحان هم در طراحی گرافیکی و هم در معماری دارای آموزش و تجربه هستند. آنها باید با مفاهیم طراحی صنعتی آشنایی داشته و قادر به خواندن و ترسیم نقشه های معماری باشند. مثل: نقاشی دیواری ،نمایش گاه های موزه و …

 

 

 

انتشار داده شده توسط: جلال محمدزاده

انتشار داده شده در: سایت رز سیاه ایرانی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

“e”-namad
logo-samandehi
Shopping Cart